luni, 23 ianuarie 2012

Deviatia de sept nazal

       Multi oameni se confrunta cu o problema serioasa care le afecteaza stilul de viata, problema care nu poate fi rezolvata decit prin operatie. Aceasta problema este: DEVIATIA DE SEPT NAZAL.











Inainte si dupa operatie de corectare a septului nazal


      Ca sa intelegeti ce este aceasta deviatie, am sa va descriu putina anatomie a nasului.
     Nasul este impartit in doua fose nazale printr-un perete median care se numeste sept nazal. Acest sept este format din cartilagiu, in partea anterioara si din os in partea posterioara, acestea doua fiind inconjurate de o mucoasa  (membrana foarte bine vascularizata). In momentul nasterii acesta este drept, dar de-a lungul vietii se poate modifica, adica poate sa se strimbe, sa devieze.  De la ce?  De la multiple lovituri la nivelul nasului primite in copilarie sau in tinerete ( sporturi agresive gen box), de la cazaturi, si un procent destul de mic pot sa mosteneasca de la parinti o deviere a septului nazal (cauza congenitala).


Se poate observa devierea septului spre dreapta obstruind fosa nazala stinga in totalitate (imagine endoscopica)


       De ce este asa de importanta aceasta deviere a septului nazal?         Pentru ca ne poate infunda o nara sau pe ambele si drept urmare nu mai poate intra aer in nas corespunzator; si daca nu mai intra aer in nas  nu mai intra oxigen, fara de care nu putem supravietui. O sa spuneti: da, am deviatie de sept nazal si pot sa respir foarte bine, ca deschid gura foarte des si astfel intra aerul in organismul meu. Eu as spune ca nu este o solutie.  Noi avem nevoie de intrarea nazala a aerului, pentru ca dupa cum am mai mentionat, avem nevoie de nas pentru a purifica, umidifica, incalzii aerul care intra in organism.
       Daca ni se descopera devierea septului nazal in copilarie, aceasta deviere creste odata cu corpul si nu avem ce ii face. Osul si cartilajul de la nivelul septului nazal cresc impreuna cu celalate oase pina la definitivarea cresterii, 18-20 ani.

Imaginea computer tomografica (CT) a unei deviatii de sept nazal

        Poate va intrebati cum se poate rezolva aceasta deviere a septului nazal.
     Singura solutie este cea chirugicala, prin operatie se inlatura portiunile deviate ale septului , acesta raminind drept in final si mucoasa intacta. Insa multi oameni nu stiu ca aceasta operatie este o "operatie ascunsa" .  Noi ,chirugii ORL, executam aceasta operatie in interiorul nasului fara sa lasam nici o cicatrice la suprafata.  Imediat dupa operatie nu se vede ca ai fi  fost operat. Operatia se poate face incepind cu virsta de 18 ani, cind se definitiveaza cresterea osului si a cartilajului si o putem executa pina la virsta de 55 ani, moment in care pacientul mai are si alte boli asociate care nu mai permit operatia ORL.
      Marea majoritate a oamenilor au deviatie de sept nazal, dar nu toti au indicatie de operatie. Indicatia chirurgicala o au aceia cu o deviatie de sept nazal majora, care obstructioneaza aproape complet o fosa nazala si pacientul simte ca respira mult mai prost cu o nara.
      Poate va ginditi: pot sa supravietuiesc si asa... respirind doar cu o nara?. Da, la inceput, in tinerete puteti sa supravietuiti si asa, dar in timp - de-a lungul vietii, creste cererea organismului in oxigen  datorita eforturilor si responsabilitatiilor aparute in timp si pe de alta parte "rugineste" organismul si nu mai poate compensa lipsa de aer si oxigen.
     Care sunt consecintele lipsei de oxigen?   Astenia fizica si psihica, sforait, tulburari de memorie, infectii din sfera ORL mult mai des aparute ( sinuzite, faringite, laringite, otite, rinite alergice, singerari nazale ) apneea in somn, insomnii, dureri de cap.   


Sotia nu poate dormi din cauza sforaitului sotului

Ati simtit vreodata toate aceste lucruri? Poate ar trebui sa faceti un consult ORL.



    Sfatul meu: luati o oglinda si puneti-o sub nas si vedeti cit de mult se abureste, si daca sunt egale cele doua imagini care se formeaza in oglinda. ( imagini care oglindesc cele doua fose nazale despartite prin sepul nazal)

64 de comentarii:

  1. De peste 10 ani am o deviatie de sept clara in urma unui traumatism (insotit de fractura a oaselor nazale).
    Iarna, daca stau mai mult timp in frig, imi curge nasul. Curge o secretie apoasa, care insa nu imi infunda nasul.
    Eu racesc cam odata pe an. De obicei raceala dureaza 10-20 de zile.
    Problema legata de raceala este ca la 2-3 ani raceala aceasta dureaza mai mult. Adica, circa aproape o saptamana imi curge secretie mucoasa vascoasa si sunt si infundat. Dupa aceasta saptamana mai curge timp de circa 2 saptamani o secretie mucoasa mai putin vascoasa, timp in care apare si o tuse, dupa care raman inca vreo luna cu tusea care este o tuse sacaitoare, obositoare, seaca (fara secretii). In total simptomatologia dureaza aproape 2 luni.
    In perioada dintre raceli nu sunt infundat niciodata.
    Deviatia de sept are vreo influenta negativa asupra faptului ca racesc in acest mod, sau ca imi curge nasul la frig?
    O operatie de sept ar ajuta cu ceva ca sa nu mai racesc asa cum am aratat mai sus, sau sa nu imi mai curga nasul la frig?
    In aceasta situatie operatia de deviatie de sept este strict necesara sau nu?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deviatia de sept nazal care o aveti provoaca si o sinuzita la fiecare raceala, sinuzita care trece mai greu in general si mai ales daca nu luati tratamentul corespunzator. Un puseu acut de sinuzita poate sa tina si 4-6 sapt. Sinuzita se manifesta cu secretii de genul cum le descrieti dvs.
      Sfatul meu: ar trebui sa faceti operatia de deviatie sept nazal, dar inaintte de aceasta sa faceti si un computer tomograf de sinusuri, in vederea unei interventii chirurgicale si la nivelul sinusurilor ( de curatare a lor)

      Ștergere
  2. Tocmai ce m-am operat de deviatie de sept nazal, dar din nastere am si o deviatie de piramida nazala cu o inclinatie de aprox.10 grade spre stanga. Odata cu inaintarea in varsta exista posibilitatea ca septul sa creeze probleme datorita cresterii oaselor si schimbarii pozitiei sale in cadrul nasului?
    Imediat dupa op.de sept am voie sa suflu nasul tare? Il simt tot infundat chiar daca suflu foarte des?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ati trecut de virsta de 20 ani oasele nu mai cresc, prin urmare nasul dvs v-a ramine toata viata asa.
      Dupa operatie nu aveti voie sa suflati nasul tare.
      Spalati-va cu spray cu apa de mare in nas si apoi suflati-l de mai multe ori pe zi si poate ar fi bine sa va mai duceti la control la medicul care v-a operat ca sa va mai curete in nas de crustele aparute postoperator

      Ștergere
  3. Am deviatie de sept din nastere si respir foarte greu si obosesc repede. Fac sport de performanta dar din cauza deviatiei am mari dificultati , sportul fiind foarte important pentru mine m-ar interesa daca se poate face operatie la 17 ani ?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In conditii speciale, cum ar fi cazul dvs, ca faceti sport de performanta, da s-ar putea face si a 17 ani operatia

      Ștergere
  4. am 39 ani si vreau sa ma operez dar nu stiu unde se fac operatiile si cat m-ar costa operatia

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puteti sa va operati la orice spital care are sectie de ORL

      Ștergere
  5. daca imi operez deviatia de sept se va indrepta si nasul sau am nevoie si de rinoplastie? medicul care urmeaza sa ma opereze mi-a zis ca el lucreaza doar pe interior, dar nu am inteles ( emotiile si anestezia de la endoscopie) daca se modifica ceva si dpdv estetic. ms

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu se modifica si la exterior. Pt modificarea piramidei nazale v-ar trebui si rinoplastie

      Ștergere
  6. La frig imi curge nasul.
    Am si o deviatie de sept dar nu sunt infundat.
    Are vreo legatura curgerea nasului la frig cu deviatia de sept?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu prea are legatura. Cam tuturor ne curge nasul la frig, e o reactie de aparare a mucoasei nazale impotriva aerului f rece inspirat

      Ștergere
  7. Buna ziua! De cateva saptamani imi curge sange din nas, dar numai noaptea si in cantitati mici. Latrezire, dimineata ambele mari aunt pline de cheaguri de abia pot respira. Am fost la o clinica am vorbit cu un dr. ORL si mi- a spurs ca " e din cauza stresului si ca e normal sa ne mai curga sange din nas,ca unor oameni le curve sange din cauza caldurii,altora din cauza frigului, etc." Nu mi - a fa cut nici un control cu aparat doar s- a uitat cu ochiul liber. Ce credeti despre aceste sangerari nocturne? Au o cauza? Se pot trata?Ce pot face? Multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Citi ani aveti? Ce tensiune aveti deobicei? Trebuie vazut nasul in interior cu un specul nazal sau cu un endoscop. Sfatul meu este sa va duceti la alt medic ORL si sa va faca un examen complet ORL

      Ștergere
  8. -Astazi am fost la orl.DIAGNOSTIC-DEVIATIE DE SEPT NAZAL-am primit pentru 10 zile tratament sinupret 2 pastile de trei ori pe zi si rinotisol 3 picaturi de trei ori pe zi dupa astea 10 zile merg iarasi la control .Oare voi simti o modificare majora sau ajung la operatie pana la urma?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu am de unde sa stiu, depinde de cit de mare e deviatia de sept nazal

      Ștergere
  9. in urma unui RMN mi s-a spus ca am sinuzita etmoidala posterioara stanga,deviatie de sept si mucoasa ingrosata la cornete, pentru care mi se va face mucotomie..ceva de geenul. Mi s-a recomandat operatie si le rezolva pe toate 3.

    Este posibil din aceste cauze sa respir foarte greu chiar si pe gura si sa fiu nevoita sa oftez destul de des,in special cand sunt in pozitie verticala ?
    Chiar daca urc scarile sau alerg cand ajung la destinatie simt ca ma sufoc,chiar daca respir pe gura, simt ca nu intra suficint aer in plamani.

    multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dispneea care o aveti s-ar putea sa aiba si o sursa cardiaca. Ar trebui sa faceti si un consult cardiologic. Faceti operatia la nas cu cele 3 proceduri.

      Ștergere
    2. am facut eco dopler si consult cardio chiar la inceputul starilor acestea cu dispnee si acolo este in regula.

      este totusi posibil sa fie din motivelede mai sus, sau dupa operatie sa merg si la pneumolog ?

      Ștergere
    3. "Rezolvati" nasul ( prin operatie) si daca dupa acest pas inca mai aveti dispnee atunci mergeti si la un pneumolog.

      Ștergere
    4. va multumesc de raspunsuri

      Ștergere
  10. Buna ziua! Am deviatie de sept nazal si undele sinusuri infundate, pentru asta am luat sinupret de 3 ori pe zi si medrol de asemenea de 3 ori pe zi timp de 14 zile, iar apoi de 2 ori pe zi timp de 7 zile,am mancat sarat si m-am umflat la fata. am oprit tratamentul de o saptamana si am mancat nesarat in saptamana asta si nu m-am desumflat. Trebuie sa fac ceva in acest caz? pot manca sarat sau trebuie sa mananc nesarat in continuare?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mincati fara sare in continuare si asteptati ca o sa va desumflati. Aveti rabdare.

      Ștergere
  11. daca se numeste deviatie de sept,iar partea posterioara -cea osoasa este deviata spre stanga ,de ce nu se corecteaza asta la operatie?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uneori nu poate fi corectat tot septul; daca este o devitie superioara sau prea in spate risti sa faci mai rau: cum ar fi sa cada "in jos" piramida nazala, s-au sa smulgi din peretele sinusului sfenoid si sa lezezi traiecte venoase si arteriale importante.

      Ștergere
  12. Buna ziua va pot deranja cu cateva intrebari mam operat de deviatie de sept luni inainte ave scurgeri pot nazale eu am avut si sinuzita si a fost si aceasta operara insa am secretii in gat si acum cam cand ar trebui sa scap de ele sau nu voi scapa niciodata?acum sint ca sunt groase si ma inneaxa sau nu ma lasa sa respir

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Duceti-va ianpoi la medicul care v-a operat ca trebuie sa va aspire in nas. Cam o luna dupa aceasta opertie trebuie mers regulat la medic ORL sa va curete nasul, deoarece este normal sa apara aceste secretii postoperatorii, pina se vindeca mucoasa; secretii care trebuie aspirate din nas regulat.

      Ștergere
  13. Buna ziua!Am unele indoieli! Am suferit o cazatura zdravana acu 10 ani, si se vede ca m-am ales cu o deviatie de sept, drept urmare nu am actionat imediat, ani au trecut iar acu respir din ce in ce mai greu cu o nara iar urechea dreapta imi e infundata(aproape tot timpul) Ce e de facut? o operatie cat mai rapida? Daca mai aman, e risc sa imi pierd auzul? Ultimul conrol la medicul de familie a reiesit ca am ventilatia proasta.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ar trebui sa faceti operatia. Prosta ventilare a nasului poate duce la consecinte grave: scaderea auzului, otite repetate, sinuzite recidivante, faringoamigdalite recidivante, hipoxie cerebrala cu somolenta, scaderea capacitatii de munca si a atentiei

      Ștergere
  14. Buna ziua,durerile de cap insuportabile si ametelile pot proveni de la deviatie de sept nazal?astazi am fost diagnosticat cu aceasta.am facut tomograf cerebral dar nu s-a vazut nimic.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu cred ca ar putea o deviatie de sept nazal sa produca asemenea dureri de cap si ameteli.

      Ștergere
  15. Buna ziua. Eu sufar de astm bronsic si fac o terapie cu Xyzal si Symbicort. Am facut biorezonanta magnetica si doctorul mi-a spus ca am deviatie de sept si ca trebuie sa ma operez neaparat ca din cauza aceasta respir mai greu. Cat m-ar costa aceasta operatie la un spital privat?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sunt eu in masura sa va dau astfel de informatii. Sunati la receptia spitalului care va intereseaza si o sa aflati raspunsul la intrebarea dvs.

      Ștergere
  16. Buna ziua,am si eu o deviatie de sept nazal,pe linga asta un chist in sinus,care e mare,doctorul mi/a zis ca ocupa tot sinusul,trebuie sa ma operez!Va rog sa/mi spune/ti cit e de complicata aceasta operatie,ma refer in special la chis,si daca nu o fac ce metode mai sunt?Multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Recuperarea dupa operatie este la fel ca cea pt deviatie sept nazal, faptul ca aveti si un chist in sinus mai lungeste putin operatia ca trebuie sa intre in sinus si sa aspire acel chist sub control endoscopic. Nu e f grea operratia. Chist s-ar putea sparge si printr-o punctie ( in putine cazuri), insa daca aveti deviatie de sept nazal pe acea parte nuo sa aiba pe unde sa iasa. Asa ca mai bine faceti opertia de rederesare a septului nazal si de aspirare a chistului din sinus.

      Ștergere
  17. Buna ziua . Am o rinita cronica si o deviatie de sept iar de jumatate de an sunt depenent de bixtonim . In ultimul timp nu mai imi desfunda nasul nici bixtonimul nu lot sa dorm noaptea simp ca nu am aer atipesc si ma trezesc instant .as vrea sa stiu daca operatia cu laser este mai benefica decat cea normala si daca pot rezolva problema deviatiei si a cornetelor nazale i acelasi timp.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu sunt adepta manevrelor cu laser asupra nasului. Cel mai bine reolzvati problema dvs printr-o operatie clasica: de rezectie a deviatiei de sept nazal si mucotomie. Daca puteti veni sa va vad si eu la cabinet.

      Ștergere
  18. Buna ziua!Am mers sa/mi operez deviatia de sept si un chist in nas,care ocupa tot sinusul,doctorul auitat sa inlature chistul,mi/a indreptat doar septul...ce sa fac acum,va rog sa ma ajutati

    RăspundeţiȘtergere
  19. Buna ziua!Va rog sa ma ajutati...situatia mea e ca din povesti...aveam deviatie de sept,chist in sinus 20/25 mm si altul in celalalt sinus..mic mic...doctorul a hotarit sa/mi faca interventie de deviatie sept si totodata sa inlature chistul mare...in timpul operatiei am fost constienta si am simtit ca in sinus nu s/a ajuns....doctorul dupa multe indreptatiri a recunoscut ca a uitat...mi/a indreptat doar septul...ce sa fac acum..am 32 ani sunt din Chisinau...va rog sa/mi dati un sfat!Multumesc din suflet

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. of,of. Ce pacat ca sunteti din chisinau.... punctie la nivelul sinusului v-a facut? la unii oameni poate sa iasa chistul prin punctie,prin spargere.

      Ștergere
  20. Inainte de operatie mi s/a spus ca punctia nu este o solutie buna,daca chear se sparge,ar putea reveni lichidul la loc,la o ora dupe interventie,am mers foarte indignata la doctor si a zis ca poate sa/mi faca punctie...deacum nu mai am incredere...sun disperata...cum credeti,care e cea mai buna solutie la moment?Alt doctor mia spus ca este posibila o interventie endoscopica si mi se inlatura chistul...cica pina seara sunt acasa..nu mai cred...aveam o ideie sa merg in alta parte dupa ajutor..doar ca este mai complicat...si ce fac cu chistul cel mic...VA MULTUMESC

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cel mai frumos si elegant ar fi chiuretarea sinusului maxilar sub control endoscopic, bilateral. Daca gasiti un medic acaolo sa va faca acest lucru ar fi super. Daca nu faceti punctia sinusului.

      Ștergere
  21. Inainte de operatie mi s/a spus ca punctia nu este o solutie buna,daca chear se sparge,ar putea reveni lichidul la loc,la o ora dupe interventie,am mers foarte indignata la doctor si a zis ca poate sa/mi faca punctie...deacum nu mai am incredere...sun disperata...cum credeti,care e cea mai buna solutie la

    RăspundeţiȘtergere
  22. Cit de dificila este interventia,mai dureroasa si comp[licata ca deviatia de sept?Chestia asta sa inteleg ca se face prin gura?Multumesc,aveti un blog foarte foarte util!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Interventia este mult mai usoara decit cea de deviatie de sept nazal. Se face prin nas, nu prin gura. Interventia nu este f dificila.

      Ștergere
  23. Buna ziua,
    Am o problema care m-a distrus psihic. Am fost la 4-5 medici ORL, dar niciunul nu mi-a spus exact ce am.

    Am o respiratie neplacuta care se manifesta si cand expir pe nas cu gura inchisa.
    Intre nas si gat mi se formeaza un mucus lipicios. Acest mucus a fost initial galben-verzui - de la diferite medicamente si-a pierdut culoarea, dar a ramas secretia lipicioasa care imi da mirosul neplacut.

    Pe CT in sinusuri nu am nimic, doar o usoara deviatie de sept si cornete nazale hipertrofice. Am facut si fibroscopie nazofaringiana recent, iar medicul mi-a spus ca deviatia pare a fi mai mare decat "usoara" deoarece a patruns mai greu cu aparatul acela pe una din nari.

    De ex. cand imi curat limba cu periuta, fara sa ajung sa imi induc stare de voma, cand bag ceva mai in spatele limbii mi se umple spatele nasului si gatul de mucus incolor, vascos si care da instantaneu miros neplacut.

    Amigdalele sunt mici, dar au cazeum (am avut acum 4 ani infectie puternica, de care abia am scapat.

    Se pare ca am si un reflux gastroesofagian, are vreo legatura?

    Ce poate fi de vina in situatia mea? Nu stiu ce sa mai fac.. la cine sa mai apelez.

    Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este o rinosinuzita cronica catarala, care tot "varsa muci" in spatele nasului si se duc pe git. Ce tratament ati incerrcat sa luati?

      Ștergere
    2. De-a lungul timpului am luat Avamys, Nasonex, Aerius, Claritine, ACC etc.
      Acestea nu au facut decat sa diminueze secretiile, dar mirosul neplacut a ramas. Pe mine de fapt mirosul ma deranjeaza, nu acei "muci".

      La ultimul ORL-ist la care am mers, mi-a dat anitbiotic 14 zile: Ciprofloxacin 250mg si aerosoli cu Efedrina + Gentamicina + Dexametazona. Ma simt un pic mai bine de la acestea, dar tot nu am scapat de acel miros neplacut. Asta imi dau seama din reactiile celor din jur, care se tot agita cand sunt pe langa mine, pun mana la nas etc.
      Guma de mestecat si alte produse de genul acesta sunt inutile, pentru ca mirosul se manifesta si cand expir pe nas, fara sa vorbesc.
      Am observat ca daca inspir si expir mai adanc (sa simt aerul cum ajunge in gat) nu mai miroase asa, dar nu inteleg de ce.

      P.S. Exista vreo intervenie care m-ar putea sa scap de problemele acestea? As face orice.. numai sa ma pot bucura si eu de viata.

      Daca ma mai puteti ajuta cumva, astept cu mare interes sfaturile dvs.
      Multumesc

      Ștergere
    3. Trebuie sa faceti un computer tomograf de sinusuri, sa vedem cit de pline sunt sinusurile. Daca exista puroi in sinusuri se poate interveni chirurgical- drenarea sinustilor.
      Rinita ozenoasa mai da un asa miros. Incercati sa cititi despre OZENA. Aveti probleme cu stomacul? Si de o aciditate crescuta puteti sa aveti un astfel de miros. Luati si un pansament gastric. Trebuie luat si un exudat nazal, sa vedem daca este o suprainfectie bacteriana in nas si mai ales cu Klebsiella care este bacteria care da ozena

      Ștergere
  24. V-am scris mai sus despre CT si tot ce am. Sunt ultimul care a postat.
    Am facut CT si nu am nimic in sinus.
    Si exsudate am facut si nu mi-a iesit nimic. Ozena nu cred ca e, m-am documentat si am fost si la ORL, iar medicul mi-a spus ca nu e cazul de asa ceva la mine.

    Momentan sunt sub acel tratament cu anitibiotic si aerosoli, dar astazi a recidivat problema. Iar a inceput sa-mi curga secretie galben-verzuie in spatele nasului pe gat.
    Fac zilnic sapalaturi nazale cu "NeilMed Sinus Rinse".. dar degeaba.

    Operatia de deviatie de sept sau cauterizarea cornetelor poate ajuta la disparitia acestor secretii?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In mod clar operatia de deviatie de sept nazal si cauterizare ar ajuta la disparitia acestor simptome. Datorita deviatiei de sept si a hipertrofiei cornetelor nazale secretiile din nas nu pot sa iasa afara din nas si se scurg tot timpul in spatele nasului si in git. Daca v-au revenit simptomele inseamna ca antibioticul care il luati e prea slab; ar trebui sa faceti 5 zile de antibiotic injectabil. Trebuie luat si un mucolitic gen Sinupret, trebuie curatat si desfundat nasul cu un spray cu apa de mare si spray vasoconstrictor. Luati si un pansament gastric.

      Ștergere
  25. Multumesc mult pt raspuns.

    Secretia in sine nu miroase, ci doar atunci cand se scurge si se acumuleaza in gat, apare mirosul neplacut..

    Am mai avut probleme in trecut cu mucus, dar atunci nu aveam respiratie neplacuta si nu inteleg de ce. Acum e foarte vascos, poate deaia.




    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aceeasi problema am avut si eu cu respiratia neplacuta si am rezolvato cu 2 operatii la amigdale criptoliza cred ca se numeste procedura

      Ștergere
  26. am o deviatie de spet si am toate sinusurile inflamate mereu . doctorul orl mia spus ca din cauza deviatie am inflamare sinusurilor mereu.
    ei mai am exoftalmie de care nu se stie cauzele , se poate ca din cauza acestor inflamatie ale sinusurilor mereu sa fie cauza exoftalmiei

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam greu sa fie exoftalmia cauza a sinuzitei. Ar trebui sa faceti un RMN cerebral si de sinusuri, ca sa vedeti cit de inflamate sunt sinusurile si daca este ceva in spatele ochiului care sa provoace aceasta exoftalmie.

      Ștergere
  27. am o deviatie de sept si o inflamarea cronica a mucoase sinusala si nazala . ma sufar de o exoftalmie care nu este din cauza tiroidei
    Poate ca aceasta exoftlamie sa fie din cauza deviatie de sept si inflamarea sinusurilor

    RăspundeţiȘtergere
  28. Buna ziua!Dupa o interventie deviatie sept pe 7 noiembrie,la 3 saptamiini interventie endoscopica inlaturarea unui chist maxilar in sinus,mare,doctorul mi/a spus ca era cu lichid infectat,am ramas inca cu ganglionii la git,in ambele parti si in spate unul inflamati,sunt mici si nedurerosi,sunt ingrijorata ca am descoperit si in zona inginala,unde este marginea lengeriei,de marimea unui bob de mazara,palpindu/ma am gasit unul mic mic mobil si mai jos de sub brat!Nu ma dor,sunt mobili!Doctorul care m/a operat mi/a spus sa merg la el abia la 2 luni dupa interventie,sa vedem cum vor fi atunci!Ce credeti despre situatia mea,ce ma sfatuiti,inainte de interventii raceam foarte des,dupa ultima interventie,am luat o viroza de la micutul meu!Sunt din Rep. Moldova,Va multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa faceti analize de singe mai amanuntite prescrise de un medic generalist. Sa faceti o ecografie abdominala si un consult de boli infectioase.

      Ștergere
  29. Iertati-indrazneala..sunt aceeasi persoana di R.Moldova!Pe 7 noiembrie am avut interventie devierea septului nazal,pe 2 decembrie mi s/a inlaturat endoscopic un chist mare care ocupa tot sinusul,maxilar,lichidul din el era infectat,la 3 saptamini dupa interventie,inainte de Revelion,am racit,am tratat o laringita,faringita.Acum iar o jena in git,scuip foarte mult,bule albe urit mirositoare,dar rar,ieri una mai mare,si un herpes la gura,simt din nas se scurge pe git,dimineata tot stranut si curge nasul,chear daca septul este indreptat.Am multi ganglioni la git,am o stare psihica si fizica nu prea buna,obosita mereu,Va rog foarte mult sa/mi spune/ti ce e de facut in cazul meu?MULTUMESC.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Faceti si un consult alergologic. S-ar putea sa aveti si o rinita alergica. Aveti si imunitatea f scazuta. Luati ceva puternic pt imunitate.

      Ștergere
  30. Sunt persoana din R.Moldova,multumesc ca sunteti atit de receptiva,dupa ce am scris mai sus i/mi recomandati un tratament cu moldamin,am citit pe acest blog despre el!Ma simt epuizata,o oboseala accentuata in miini!

    RăspundeţiȘtergere
  31. Buna ziua!am fost la doctor de familie pt niste dureri de cap si de nas...aceasta mi.a zis ca ar trebui sa ma operez la nas pt ca am o deviatie de sept foarte vizibila.si mi.a spus ca asta ar corecta si forma nasului,de care nu sunt deloc multumita.se poate face aceasta operatie in acelasi timp cu cea de deviatie?mentionez ca am o deviatie in partea superioara a nasului si e foarte vizibila si am 18 ani.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ar trebui sa faceti un consult orl nu de medicina de familie, se poate face corectia septului nazal cu cea a piramidei nazale in acceasi interventie. Dar eu zic sa mai asteptati un an ca sa se definitiveze bine cresterea osoasa si cartilaginoasa.

      Ștergere

Cu place va raspund la intrebari din domeniul ORL.